wtorek, 24 stycznia 2017

Pudełko na osiemnastkę i kurs na bazę exploding box

Witajcie,
mamy wtorek, więc to mój dzień inspiracji na blogu od A do Zet.

Dzisiaj przygotowałam kursik jak wykonać pudełko exploding box 
z samych papierów scrapowych.
Próbowałam pokazać to na zdjęciach, ale nie wszystko było dobrze widoczne, 
więc stwierdziłam, że przygotuję to w formie rysunkowo - opisowej ;o)
Mam nadzieję, że uda mi się wszystko w sposób jasny i zrozumiały opisać.
Gdybym coś pominęła albo coś będzie niejasne 
to piszcie śmiało w komentarzach - odpowiem na nie na pewno.

Na rynku scrapowym dostępnych jest wiele różnych 
gotowych baz na pudełka exploding box.
Wystarczy je poskładać, ewentualnie wieczko dodatkowo podkleić;
 okleić papierami, dodać dekoracje, ozdoby i pudełko gotowe.

Można również, tak jak ja kiedyś robiłam, 
samemu przygotować taką bazę np. z papieru wizytówkowego, 
okleić papierami, dodać dekoracje, ozdoby i pudełko gotowe.

Teraz swoje exploding boxy robię trochę inaczej i szybciej ;o)

Przygotowuję samodzielnie bazę i to od razu z papieru scrapowego.
Z dużego arkusza papieru o wymiarach 30cm x 30cm tworzę dolną część pudełka, 
czyli tą, która po otwarciu rozkłada się na cztery strony. 
Biguję go wg schematu poniżej:

Następnie odcinam zaznaczone na rysunku poniżej elementy:

Teraz wystarczy poskładać w miejscach zbigowanych 
i praktycznie "dół" pudełka mamy gotowy.
Ja dodatkowo, aby wzmocnić ścianki i sprawić, by pudełko było sztywniejsze 
zewnętrzne ścianki oklejam dodatkowym papierem. 
Można do tego użyć innego papieru 
lub wykorzystać do tego odcięte elementy z bazy pudełka.

Przejdźmy teraz do górnej części pudełka, czyli wieczka.
Potrzebujemy tu papier o wymiarach 19,2cm x 19,2cm, 
który bigujemy wg schematu poniżej:

Zaznaczone na rysunku poniżej części odcinamy:

Składamy w miejscach zbigowanych i sklejamy.
Podobnie jak "dół" tą część również możemy wzmocnić 
oklejając wieczko drugą warstwą papieru z zewnątrz. 
Nie pozostaje nam nic innego jak tylko dodać dekoracje i ozdoby, 
i mamy gotowe pudełko exploding box :o)

Prawda, że prosty i szybki sposób? 
A do tego ekonomiczny, bo nie potrzebujemy gotowej bazy ;o)

A tu moje pudełko wykonane taką właśnie metodą:







W swojej pracy wykorzystałam następujące produkty ze sklepu:

Pozdrawiam twórczo

2 komentarze:

  1. Baaaardzo ładny box! Czuję się mocno zainspirowana do wykonania podobnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roma dziękuję :) Zatem zapraszam do działania ;) Pochwal się co stworzyłaś ;)

      Usuń